آموزشی

انواع جنس پارچه سوتین

انواع جنس پارچه سوتین

انواع جنس پارچه سوتین

همانطور که می‌دانید، لباس زیر اولین لایه لباسی است که با پوست بدنمان برخورد دارد. پس جنس پارچه این لباس باید مرغوب و مناسب باشد تا مشکلات پوستی برای ما ایجاد نکند. به همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم به معرفی انواع جنس پارچه سوتین بپردازیم. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

شما می‌توانید بعد از اتمام این مطالب، مقاله‌ی آشنایی با انواع سوتین را مطالعه کنید.

انواع جنس پارچه سوتین

 گیپور

این جنس سوتین مانند سوتین توری است اما تفاوتی که با آن دارد، مجلسی بودن آن است. در بافت پارچه‌های گیپور و دانتل نسبت به پارچه‌های تور، الیاف طبیعی‌تری به کار گرفته‌می‌شود. در نتیجه جریان هوا در آن مناسب و خوب است.

نخ پنبه

همانطور که می‌دانید، پنبه یک الیاف طبیعی است. در نتیجه برای پوست شما مناسب بوده و اجازه می‌دهد پوستان نفس بکشد و درجه حرارت آن را کنترل کند. پس سوتین نخ پنبه می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما باشد.

گیاهی یا ویسکوز

شاید نام ویسکوز به گوشتان کمتر از دیگر الیاف خورده‌باشد. این الیاف با اسم گیاهی در میان مردم شناخته‌ شده‌است و در بازار عرضه می‌شود. این پارچه بسیار راحت، سبک، بادوام و ضد حساسیت است و از طرح‌ها و تنوع بسیار بالایی برخوردار است.

 کتان

این پارچه مانند نخ پنبه بوده و طبیعی است. تفاوتی که با نخ پنبه دارد، سبک و بادوام بودن آن است و رطوبت را بیشتر از آن جذب می‌کند. پوستان با این پارچه به راحتی می‌تواند نفس بکشد و هوا در آن جریان دارد.

 ساتن

ساتن اصل و درجه یک از مواد طبیعی مثل پنبه و ابریشم ساخته‌می‌شود. این پارچه بسیار نرم و لطیف بوده و پوستتان به راحتی می‌تواند نفس بکشد. جریان هوا باعث خنک ماندن بدنتان می‌شود و مناسب فصل تابستان است. همانطور که می‌دانید ست لباس زیر ساتن بسیار زیبا و پرطرفدار است.

انواع جنس پارچه سوتین

دانتل

سوتین های دانتل و گیپور بسیار شبیه به هم هستند. به همین علت تشخیص این دو از هم دشوار است. طرح‌های دانتل برجسته، خاص‌تر و ظریف‌تر است. توجه داشته باشید که ست لباس زیر دانتل باید با ظرافت و سلیقه شسته شود.

شما می‌توانید مقاله‌ی 5 نکته مهم برای شستشوی لباس زیر را مطالعه کنید.

ترکیب پنبه و الیاف مصنوعی

گرچه خرید لباس زیری با جنس الیاف 100 درصد طبیعی در اولویت قرار دارد. اما استفاده از 50 درصد الیاف مصنوعی باعث مقرون به‌صرفه‌تر شدن انواع سوتین با این اجناس می‌شود. در ساخت این اجناس از 50 درصد پنبه و 50 درصد پلی‌استر و یا ریون استفاده شده‌است.

لمه

این پارچه در لباس زیرهای مجلسی همچنین ست لباس زیر استفاده می‌شود. پارچه لمه کشی و بسیار نرم بوده و از تنوع رنگی بسیار بالایی برخوردار است.

 میکروفیبر

میکروفیبر که ترکیبی از پلی‌استر و پلی آمید است، یک فیبر مصنوعی است که بسیار نازک و حتی باریک‌تر از یک رشته ابریشم است. این جنس پارچه برای استفاده روزانه توصیه نمی‌شود.

شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر، مقاله‌ی لباس زیر پنبه‌ ای بهتر است یا پلی استر را مطالعه کنید.

 ریون

این جنس نیمه طبیعی بوده و جایگزینی برای ابریشم است. در واقع از فیبر سلولزی تهیه‌شده است. این پارچه بسیار خنک بوده و مناسب فصل تابستان است.

 

انواع جنس پارچه سوتین

 یاردی

یاردی، پارچه‌ای سبک، بسیار راحت و خنک است که برای دوخت لباس زیر استفاده می‌شود. امروزه انواع سوتین با جنس یاردی به وفور در بازار یافت می‌شود.

شما می‌توانید برای خرید انواع ست لباس زیر یاردی به فروشگاه تی آر تی برند مراجعه کنید.

 ابریشم

الیاف این جنس پارچه بسیار گران قیمت است. این جنس پارچه بسیار زیبا و لطیف بوده و به دلیل جذب بالای رطوبت مناسب تمامی فصول می‌باشد.

 توری

در واقع این نوع سوتین از تور دوخته شده‌است. هوا به راحتی در آن جریان داشته و مناسب فصول گرم سال است. این جنس پارچه بسیار راحت بوده و در رنگ‌های متنوع در بازار عرضه می‌شود.

اسپاندکس

این جنس از پارچه درواقع یک الیاف مصنوعی است که فوق‌العاده حالت کشسانی و ارتجاعی دارد. این پارچه مقاوم بوده ولی مناسب استفاده روزانه نمی‌باشد.

فیلامنت

یکی از بهترین اجناس برای تهیه و تولید انواع سوتین و لباس‌های ورزشی، فلامنت است. فلامنت‌ها در انواع ساده، سوزنی، لوتو یا عدسی وجود دارند. از این جنس برای تهیه انواع سوتین‌ ورزشی، اسپرت، فانتزی یا فنردار از این جنس استفاده می‌شود.

 چرمی یا ورنی

این جنس بسیار شیک و زیبا است. اما همانطور که می‌دانید برای استفاده روزمرگی مناسب نمی‌باشند.

برای خرید انواع لباس زیر با بهترین کیفیت، همین حالا به فروشگاه تی آر تی مراجعه کنید.

لطفا پیج اینستاگرام و کانال تلگرام تی آر تی را دنبال نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *