آموزشی

عوارض خوابیدن با سوتین در شب

عوارض خوابیدن با سوتین در شب

عوارض خوابیدن با سوتین در شب

شاید شما هم بارها و بارها شنیده‌اید که می‌گویند خوابیدن در سوتین می‌تواند رشد سینه‌ها را متوقف کند، باعث سرطان سینه شود، یا در عوض از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کند. در ادامه این مقاله می‌خواهیم این نظریه‌ها را بررسی کنیم و به ماهیت و درستی آن بپردازیم و بگوییم عوارض خوابیدن با سوتین در شب چیست. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

مقالات مرتبط :

لباس زیرهایی که نباید بپوشیم

آیا نبستن سوتین عوارض دارد

آیا بستن سوتین در دوران شیردهی مضر است؟

عوارض خوابیدن با سوتین

برخلاف تصور رایج، هیچ مدرک پزشکی وجود ندارد که بگوید خوابیدن با سوتین بد است. بسته به اندازه سینه شما، خوابیدن با سوتین می‌تواند حرکت سینه را محدود کند، که می‌تواند به کاهش درد سینه و خواب راحت‌تر کمک کند. به کنار اندازه سینه، در واقع به اولویت بستگی دارد. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام تصمیم‌گیری برای خوابیدن با سوتین و نحوه انتخاب سوتین مناسب در نظر بگیرید.

آیا خوابیدن با سوتین خوب است؟

هیچ مطالعه پزشکی بررسی شده‌ای وجود ندارد که به اثرات منفی خوابیدن با سوتین اشاره کند. در واقع، زنانی که سینه‌های بزرگ‌تری دارند و در شب حرکت قابل توجهی را تجربه می‌کنند، ممکن است از تناسب ساختاری سینه‌بند سود ببرند. دکتر رجینا همپتون، جراح سینه و موسس مراقبت از پستان در واشنگتن دی سی می‌گوید: برخی از زنان سینه‌های دردناک و توده‌ای دارند و پوشیدن سوتین نرم در رختخواب می‌تواند به محدود کردن حرکت سینه در هنگام خواب کمک کند. این موضوع برای کسانی که پروتز سینه دارند نیز صادق است. دکتر تری آن ساموئلز، متخصص اورژانس و موسس Essentially You می‌گوید: «خوابیدن با سوتین می‌تواند کمک‌کننده‌تر باشد، به شرطی که سینه‌بند نرمی باشد که گردش خون را قطع نکند». ممکن است به ایمپلنت‌ها اجازه دهد برای مدت طولانی‌تری بلند شوند.

آیا خوابیدن با سوتین مانع از افتادگی سینه ها می‌شود؟

بهتر است بگوییم جاذبه و سن بر افتادگی سینه تاثیر خود را خواهد گذاشت و سینه‌ها به طور طبیعی با گذشت زمان آویزان می‌شوند و این کاملا طبیعی است. استفاده از سوتین هنگام خواب واقعا کمکی به جلوگیری از آن نمی‌کند. دلایل رایجی ممکن است سینه‌ها آویزان شوند:

ژنتیک: ویژگی‌هایی مانند خاصیت ارتجاعی پوست، اندازه سینه و تراکم بافت می‌توانند در ظاهر سینه‌های شما در طول زمان نقش داشته باشند.

جاذبه زمین: گرانش می‌تواند در طول زمان آسیب وارد کند.

عادات بدن: افزایش و کاهش مداوم وزن می‌تواند باعث از دست دادن خاصیت ارتجاعی شود.

تغییرات هورمونی در دوران یائسگی: یائسگی باعث کاهش استروژن می‌شود که می‌تواند باعث از دست دادن قابلیت ارتجاعی بافت سینه شود.

بارداری و شیردهی: از آنجایی که سینه‌ها در دوران بارداری رشد می‌کنند، احتمال بیشتری وجود دارد که بافت سینه کشیده شود و رباط‌ها شل شوند.

سیگار: نیکوتین موجود در دود سیگار باعث تجزیه الاستین در بدن می‌شود که باعث افتادگی پوست می‌شود.

ورزش کردن بدون پشت بند (سوتین حمایت کننده): تمرینات پر فشار بدون سوتین حمایت کننده مناسب باعث پرش سینه‌ها و شل شدن رباط‌ها به مرور زمان می شود.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد افتادگی سینه مقاله سوتین مناسب برای افتادگی سینه را مطالعه نمایید.

عوارض خوابیدن با سوتین در شب

چگونه با سوتین بخوابیم؟

اگر ترجیح می‌دهید با سوتین بخوابید، مطمئن شوید که چیزی شل‌تر، نرم‌تر و انعطاف‌پذیرتر از چیزی که به طور معمول در طول روز می‌پوشید انتخاب کنید. سوتین نخی همیشه انتخاب خوبی است زیرا قابلیت تنفس دارد. از سوتین‌های جک دار و اسنجی و فنردار در هنگام خواب استفاده ننمایید.

در خصوص بخش لباس زیر عمده یکی از بهترین و قدیمی‌ترین برندهای موجود در بازار برند تیریتی TRT می‌باشد. شما می‌توانید برای خرید انواع لباس زیر و لباس خواب عمده با بهترین کیفیت، همین حالا به فروشگاه تیریتی مراجعه کنید.

برای دیدن محصولات کانال تلگرام و پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *