آموزشی

آشنایی با انواع سوتین

آشنایی با انواع سوتین

آشنایی با انواع سوتین

همانطور که می‌دانید سوتین‌ها از تنوع بالایی برخوردارند و هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. به دلیل تنوع زیادی که در پوشش خانم‌ها وجود دارد و در مراسمات خاصی مثل میهمانی و جشن از لباس‌هایی استفاده می‌کنند که اصطلاحا جلو باز، پشت باز و یا فاقد بند هستند، لازم است که حتما از سوتین مناسبی استفاده شود. چرا که سوتین به عنوان لباس زیرین استفاده می‌شود و در واقع پس‌زمینه پوشش را شکل می‌دهد. در چنین لباس‌هایی باید مخفی باشد تا زیبایی لباس از بین نرود. پس باید با توجه به موقعیت و شرایطی که دارید سوتین خود را انتخاب کنید. به همین دلیل آشنایی با انواع سوتین برای هر خانمی واجب است. بنابراین در ادامه به معرفی انواع سوتین می‌پردازیم؛ پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

شما می‌توانید بعد از اتمام این مطالب، مقاله‌ی چگونه لباس زیر راحت و مناسبی برای خود انتخاب کنیم را مطالعه کنید.

آشنایی با انواع سوتین

سوتین اسفنجی Padded-Bra

اگر سینه‌های کوچکی دارید و می‌خواهید آن‌ها را بزرگ‌تر و خوش فرم‌تر نشان دهید، می‌توانید از سوتین‌های اسفجی استفاده کنید.

آشنایی با انواع سوتین

سوتین پوش آپ push-up

این سوتین نوعی سوتین اسفنجی است که دارای جک است. به این سوتین جک دار یا لیفت دهنده نیز می‌گویند. اگر سینه‌های افتاده‌ای دارید این سوتین برای شما مناسب است. این سوتین، سوتین مناسب برای افتادگی سینه است.

آشنایی با انواع سوتین

سوتین تی‌شرتی T-Shirt Bra

این سوتین یکی از راحت‌ترین سوتین‌ها می‌باشد که می‌توانید از آن روزانه استفاده کنید. دلیل راحتی این سوتین نداشتن درز و دوخت و فاقد قزن است.

آشنایی با انواع سوتین

سوتین پلانج یا چاک‌دار Plinth bra

این نوع سوتین فرم V دارد. اگر قصد دارید لباسی بپوشید که یقه باز است، این سوتین مناسب است. سوتین‌های پلانج، فرم دهنده و بالابرنده سینه‌ها هم هستند و شکل زیبایی به سینه‌های شما می‌دهند.

آشنایی با انواع سوتین

سوتین بدون بند یا دکلته  strapless bras

این نوع سوتین‌ها همانطور که از اسم آن‌ها مشخص است بدون بند است. این سوتین مناسب لباس‌های دکلته می‌باشد.

آشنایی با انواع سوتین

سوتین نیم کاپ یا بالکنی Balcony bra

این نوع سوتین همان سوتین دکلته با بند است. اگر سینه‌های بزرگی دارید این سوتین برای شما مناسب نمی‌باشد. زیرا باعث بیرون افتادن سینه از کاپ می‌شود.

آشنایی با انواع سوتین

سوتین قابل تبدیل یا سوتین چندمنظوره Convertible-Bra

در واقع این نوع سوتین‌ها به گونه طراحی شده‌اند که به‌صورت یک بند، دو بند، بند ضربدری و یا بدون بند قابل استفاده و قابل تغییر هستند.

آشنایی با انواع سوتین

سوتین بارداری Maternity or Pregnancy bra

این نوع سوتین برای دوران بارداری مناسب هستند. چراکه سینه‌ها در حال رشد هستند.  این سوتین‌ها معمولاً از جنس‌های انعطاف‌پذیر است. همچنین بندهای قابل تنظیم و قلاب‌های اضافی به مادر باردار، در صورت تغییر سایز کمک خواهند کرد.

آشنایی با انواع سوتین

سوتین شیردهی Nursing

این نوع سوتین تقریبا شبیه سوتین بارداری است اما کاپ‌های آن امکان باز شدن دارند. قسمت کاپ به‌گونه‌ای طراحی شده است که مادر به‌راحتی می‌تواند فرزند خود را در زمان‌های موردنیاز تغذیه کند. الیاف این سوتین از جنس پنبه می‌باشد.

شما می‌توانید بعد از اتمام این مطالب، مقاله‌ی لباس زیر پنبه‌ ای بهتر است یا پلی استر را مطالعه کنید.

آشنایی با انواع سوتین

 

سوتین جلوباز Open the front bra

این نوع سوتین تنها تفاوتی که با دیگر سوتین‌ها دارد، این است که از جلو بسته می‌شود. اگر دوست دارید بدانید که سوتین قزن از جلو بهتر است یا قزن از پشت کلیک کنید.

آشنایی با انواع سوتین

 

سوتین بدون پد Bra without pad

این نوع سوتین فاقد اسفنج است و به صورت فنردار و بدون فنر وجود دارد. این سوتین سایز واقعی شما را نشان می‌دهد.

آشنایی با انواع سوتین

سوتین دخترانه یا تینیجری Teenage bra or girly

این نوع سوتین برای دخترانی است که تازه به بلوغ رسیده‌اند. این سوتین‌ها معمولاً پدهای نرم و راحتی دارند و سینه‌ها را فرم دهی یا لیفت نمی‌کنند.

آشنایی با انواع سوتین

سوتین ‌هارنسی Bra harness or cage

این نوع سوتین درواقع با وجود بندهای نازک بیش‌تر باعث مهار شدن سینه می‌شود. به این مدل سوتین قفسی نیز گفته می‌شود. طراحی این مدل سوتین به صورتی می‌باشد که باعث جذابیت جنسی فوق‌العاده‌ای می‌شود.

آشنایی با انواع سوتین

سوتین ژله‌ای یا چسب سینه Jelly or adhesive bra

این نوع سوتین فقط دو کاپ دارد و هیچگونه بندی ندارد و جنس آن ژله‌ای است. این سوتین مناسب لباس‌های مجلسی، پشت باز و جلوباز است.

آشنایی با انواع سوتین

سوتین بند نامرئی Invisible bra strap

این نوع سوتین بندهای نامرئی دارد. این سوتین مناسب لباس‌های مجلسی، پشت باز و دکلته می‌باشد.

آشنایی با انواع سوتین

سوتین‌های پوشش کامل Full Coverage

این نوع سوتین تمام قسمت‌های سینه را پوشش می‌دهد. این سوتین مناسب کسانی است که سینه‌های بزرگی دارند.

آشنایی با انواع سوتین

سوتین برلت Bralette bra

این نوع سوتین بدون فنر است و بسیار راحت است و معمولا از جنس تور است. این سوتین باعث لیفت سینه نمی‌شود مناسب نوجوانان تازه به بلوغ رسیده است. شما می‌توانید این سوتین را به همراه لباس و  دامن‌های مجلسی نیز بپوشید.

آشنایی با انواع سوتین

سوتین توکار Built-In

این نوع سوتین‌ها داخل لباس‌ها به کار برده می‌شوند. این کار باعث می‌شود لباس فرم خوبی داشته باشد.

آشنایی با انواع سوتین

سوتین حجم دهنده Maximizer

این نوع سوتین حجم سینه‌ها را به دلیل داشتن اسفنج زیاد، افزایش می‌دهد. این سوتین مناسب کسانی است که سینه‌های کوچکی دارند.

آشنایی با انواع سوتین

سوتین مینی مایزر Minimizer

این نوع از سوتین‌ها با داشتن جنس محکم، غیر کشسان و مقاوم باعث می‌شوند سینه‌ها از حالت عادی کوچک‌تر نشان داده شوند. سوتین‌ مینی مایز یا کوچک‌کننده، به‌گونه‌ای طراحی شده‌است که با هدایت بافت سینه به زیر بغل یا مرکز سینه، باعث توزیع و کم کردن برآمدگی سینه و درنتیجه کوچک‌تر نشان دادن حجم سینه می‌شود.

آشنایی با انواع سوتین

سوتین فنردار Underwire or Springed bra

این نوع سوتین‌ها، حاوی یک نیم دایره‌ای از جنس پلاستیک یا فلز در زیر کاپ‌ها است. سوتین فنردار باعث لیفت سینه‌ها به سمت بالا و نزدیک‌تر نشان دادن آن‌ها می‌شود. مزایا و معایب سوتین فنردار هم مانند دیگر سوتین‌ها بسیار است.

آشنایی با انواع سوتین

سوتین بدون فنر Wireless

این نوع سوتین‌ها فاقد فنر پلاستیکی یا فلزی است و باعث لیفت سینه‌ها نمی‌شود. شما می‌توانید از این سوتین به عنوان سوتین راحتی استفاده کنید.

آشنایی با انواع سوتین

سوتین ماستکتومی Mastectomy

این نوع سوتین پوشش دهی و نگهداری کاملی دارد. این سوتین مناسب خانم‌هایی است که عمل پروتز سینه را انجام داده‌اند.

آشنایی با انواع سوتین

سوتین یا نیم‌تنه‌ی کش پهن Longline

این نوع سوتین در قسمت زیر سینه‌، یک کش با عرض زیاد استفاده شده است. وجود این کش باعث حمایت بیشتر و بالا نگه‌داشتن سینه‌ها می‌شود. در سوتین کش پهن نسبت به انواع سوتین ها، معمولاً قزن های بیشتری به‌کاررفته است.

آشنایی با انواع سوتین

سوتین ‌هالتر Halter

این نوع سوتین برای روزمرگی مناسب نمی‌باشد. این سوتین‌ها یک بند دارند که از دور گردن شما رد می‌شود و از یقه‌ی لباس مشخص نمی‌شود.

آشنایی با انواع سوتین

سوتین پشت باز Low-back

این نوع سوتین مناسب لباس‌های مجلسی که پشت باز هستند می‌باشد. بند پشتی این سوتین‌ها به‌گونه‌ای طراحی‌شده که پایین‌تر از انواع سوتین‌ های معمولی بسته می‌شود.

آشنایی با انواع سوتین

سوتین ورزشی sport bra

سوتین ورزشی نسبت به سوتین روزمره و تی‌شرتی، ضخیم‌تر، بدون فنر و جک است و هنگام ورزش و تحرک راحت است. این سوتین سینه‌های شما را در هنگام ورزش سفت نگه‌ می‌دارد. با پوشیدن انواع سوتین ورزشی در هنگام ورزش، از کش آمدن سینه‌ها و تغییر حالت آن‌ها جلوگیری کنید.

آشنایی با انواع سوتین

سوتین کپسول دار Capsule bra

این نوع سوتین، نوعی سوتین ورزشی است. همانطور که می‌دانید در هنگام ورزش، سینه‌ها بسیار بالا و پایین می‌روند؛ این سوتین باعث می‌شود تا بتوانید از تحرک بیش‌ازحد سینه‌ها جلوگیری نماید. همچنین این مدل، نسبت به سوتین ورزشی معمولی، هوا را بهتر به جریان درمی‌آورد و مانع از تعرق می‌شود.

آشنایی با انواع سوتین

برای خرید انواع لباس زیر با بهترین کیفیت، همین حالا به فروشگاه تی آر تی مراجعه کنید.

لطفا پیج اینستاگرام و کانال تلگرام تی آر تی را دنبال نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *