آموزشی

سوتین مناسب برای افتادگی سینه

سوتین مناسب برای افتادگی سینه

سوتین مناسب برای افتادگی سینه

همانطور که می‌دانید، با افزایش سن، حاملگی و یا داشتن سینه های بزرگ ممکن است به مرور زمان، سینه‌ها شل و افتاده‌ شود. به اصطلاح به آن افتادگی سینه یا پتوز پستان (Breast ptosis) می‌گویند. گاهی نیز بدون بارداری و شیردهی، تغییر فرم یا افتادگی سینه در خانم‌ها اتفاق می‌افتد. در ادامه این مطالب به ارائه دلایل افتادگی سینه می‌پردازیم. همچنین می‌گوییم سوتین مناسب برای افتادگی سینه چه ویژگی‌هایی دارد. پس تا انتهای این مطالب همراه ما باشید.

سوتین مناسب برای افتادگی سینه

دلایلی که موجب افتادگی سینه می‌شود:

  • بارداری‌ و شیردهی

جالب است بدانید، افتادگی سینه صرفا برای دوره‌ی شیردهی نیست. هورمون‌هایی که در دوره‌ی بارداری برای شل شدن رحم و باز شدن لگن ترشح می‌شوند، همان تأثیر را روی پستان‌ها نیز دارند. پس از همان دوره‌ی بارداری آغاز می‌شود. اگر فکر می‌کنید با محروم کردن فرزند خود از شیر خوردن می‌توانید از این اتفاق جلوگیری کنید؛ کاملا در اشتباه هستید. چراکه این کار باعث سرطان سینه می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از سوتین بارداری از این مشکل جلوگیری کنید. جالب است بدانید، رباط‌های سینه در دوره شیردهی کشیده می‌شود. رگ‌ها و مجاری شیری نیز دائماً در حال انبساط و انقباض هستند. چراکه در دوره شیردهی حجم سینه مادر افزایش می‌یابد. بهتر است در این دوران از سوتین‌های شیردهی استفاده کنید.

  • افزایش سن

از دیگر عواملی که باعث افتادگی سینه می‌شود، افزایش سن است که امری کاملا طبیعی است. افزایش کلاژن باعث افتادگی سینه می‌شود. همانطور که می‌دانید کلاژن یک پروتئین مهم است. کاهش کلاژن درسطح پوست، باعث شل شدن آن می‌شود. این کاهش تنها در ناحیه‌ی سینه اتفاق نمی‌افتد، بلکه پوست تمامی بدن شل می‌شود. اما درسینه، خود را با افتادگی یا پتوز نشان می‌دهد. توجه داشته باشید که قرار گرفتن مداوم در معرض اشعه‌ی خورشید و یا سولاریوم نیز باعث تخریب کلاژن و درنتیجه از دست رفتن الاستین یا خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود.

  • داشتن سینه‌های بزرگ و سنگین

خوب است بدانید، سینه‌های باریک و بزرگ باعث افتادگی سینه می‌شود. در مقابل اگر سینه‌ گرد و کوچک باشد، دچار افتادگی سینه نمی‌شود. سعی کنید همیشه از سوتین‌های مناسب استفاده کنید.

برای دانستن 8 نکته مهم برای خرید لباس زیر کلیک کنید.

سوتین مناسب برای افتادگی سینه

  • سیگارکشیدن

کشیدن سیگار باعث از بین رفتن پروتئین‌های نگه‌دارنده و سفت کننده سینه می‌شود. در واقع با مصرف سیگار الاستین و پروتئینی که به حفظ انعطاف‌پذیری پوست شما کمک می‌کند از دست می‌رود و باعث پیری زودرس و افتادگی سینه می‌شود.

  • یائسگی

در دوره‌ی یائسگی نیز به دلیل تغییرات هورمونی، تغییراتی در بافت سینه به وجود می‌آید. درنتیجه رسیدن به دوره‌ی یائسگی نیز باعث شل شدن و افتادگی سینه‌ها می‌شود.

  • ژنتیک

گاهی آویزان بودن سینه ها عامل ژنتیکی و وراثتی دارد. اگر افتادگی سینه بین اطرافیان و خصوصاً اقوام درجه‌ یک شما شایع است، بهتر است پیشگیری کرده و از سوتین‌های سفت و متناسب با اندازه‌ی خود استفاده نمایید.

ورزش‌های نامناسب

اگر ورزش می‌کنید بهتر است زیر نظر یک فرد متخصص و کاربلد باشید. چراکه ورزش‌ کردن به همان اندازه که برای سلامتی شما مفید است، می‌تواند با درست انجام ندادن آن برای شما مضر باشد. پس بهتر است اگر ورزش می‌کنید اصول آن را رعایت کنید تا بدنتان صدمه نبیند. افتادگی سینه یکی از همین صدمه‌ها می‌باشد. بهتر است موقع ورزش کردن از سوتین‌های ورزشی استفاده کنید.

  • افزایش یا کاهش وزن

چاق شدن یا لاغر شدن در مدت‌زمان کوتاه نیز می‌تواند باعث شل شدن بافت سینه و افتادگی آن شوند. اگر قصد دارید وزنتان را کم یا اضافه کنید بهتر است ماهانه 3 الی 4 کیلوگرم تغییروزن داشته باشید.

ویژگی‌های بهترین سوتین برای جلوگیری از افتادگی سینه

سوتین‌های تیشرتی:

این سوتین‌ها می‌توانند بهترین نوع سوتین برای جلوگیری از این مشکل باشد. چراکه  یک کاپ صاف دارد که و ظاهری گرد و مناسب به سینه‌ها می‌بخشد و سینه‌ها بالا می‌کشد و لیفت می‌کند.

سوتین‌های فنردار

سوتین‌های فنردار نیز گزینه خوبی می‌توانند باشند. این سوتین‌ها به دلیل داشتن فنر در زیر کاپشان می‌توانند از افتادگی سینه جلوگیری کنند. اگر می‌خواهید مزایا و معایب سوتین فنردار را بدانید می‌توانید این مقاله را بعد از اتمام این مطالب مطالعه کنید.

ویژگی‌های بهترین سوتین برای افتادگی سینه

  1. اندازه مناسب:

     سوتین مورد استفاده هر خانمی باید دقیقاً سایز خودش باشد. اگر بسیار تنگ باشد، باعث ناراحتی و فشردگی رگ‌های خونی بافت سینه خواهد شد. اگر چندین سایز بزرگ‌تر و گشاد باشد، نیز پوشیدن یا نپوشیدن چندان فرقی نخواهد داشت. نپوشیدن سوتین و یا پوشیدن سوتینی با سایز بزرگ‌تر در درازمدت باعث افتادگی سینه می‌شود. زیرا سینه‌ها نیز دارای جرم هستند و جاذبه‌ی زمین آن‌ها را به سمت پایین می‌کشد؛ اما سوتینی با سایز مناسب از این کشش جلوگیری به عمل می‌آورد و پستان‌ها را در سر جای خود نگه می‌دارد.

    شما همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله‌ی راهنمای سایز لباس زیر زنانه (سوتین) را مطالعه کنید

  2. لیفت دهنده‌ی سینه به سمت بالا:

     در بین انواع سوتین، سوتین‌هایی هستند که دارای پد یا اسفنجی اضافی در قسمت زیر سینه‌ها هستند. گاهی این پدها قابل تعویض و جابه‌جایی نیز هستند. سوتین لیفت دهنده که سوتین جک دار یا پوش آپ یا پد دار نیز نامیده می‌شوند. سوتین لیفت دهنده، باعث بالا نگه‌داشتن سینه‌های افتاده می‌شوند.

  3. جنس سفت و محکم:

     جنس پارچه‌ی مورد استفاده در سوتین‌ها نیز می‌تواند بر افتادگی سینه تأثیرگذار باشد. سوتین‌هایی با جنس محکم و سفت، پستان‌ها را در سر جای خود نگه می‌دارند. اما سوتین‌هایی با پارچه‌های شل که به‌راحتی تغییر فرم می‌دهند، برای افتادگی سینه مناسب نیستند؛ زیرا این‌گونه سوتین‌ها، سینه‌ها را به‌جای اصلی خود برنمی‌گردانند و فرم مناسبی به بدن نخواهند داد.

راه‌های درمان افتادگی سینه چیست؟

   1. روش‌های جراحی:

جراحان متخصص پلاستیک و زیبایی می‌توانند با استفاده از عمل جراحی، فرم مناسب را به سینه‌هایی با افتادگی شدید بازگردانند. روش‌های جراحی به دو دسته تقسیم می‌شوند.

 لیفت سینه:

شامل بالا کشیدن سینه با عمل جراحی می‌شود.

 پروتز سینه (ایمپلنت):

برش سینه و قرار دادن پروتز سالیدی یا سیلیکونی در پستان برای فرم مطلوب ترسینه می‌باشد. به بزرگ شدن سینه از این طریق ماموپلاستی افزایشی نیز می‌گویند.

   2. روش‌های غیر جراحی:

این روش‌ها بدون خون‌ریزی و با هزینه و دوران نقاهت کمتر فرم مطلوب را به سینه‌های فرد برمی‌گرداند.

روش تزریق فیلر سینه (ژل و چربی):

پزشکان متخصص با استفاده از چربی‌های بدن خود فرد می‌تواند، افتادگی سینه را درمان کنند.

روش ترماژ:

در این روش با تابش امواج رادیویی، فیبرهای پروتئین سینه محکم و افتادگی درمان می‌شود.

روش تزریق پلاسما:

در این روش لیفت یا بالابردن پستان‌ها با استفاده از تزریق پلاسما صورت می‌گیرد.

لیفت سینه با نخ:

در این روش با استفاده از نخ‌های کوچک و خاردار بخیه، سینه‌ها بالا کشیده می‌شوند. این روش تا دو سال ماندگاری دارد.

لیزرتراپی:

در این روش سلول‌های مرده با استفاده از پرتوهای پرتوان احیا می‌شود. میزان کلاژن و الاستین پوست افزایش‌یافته و افتادگی پستان‌ها کاهش می‌یابد.

برای خرید انواع لباس زیر با بهترین کیفیت، همین حالا به فروشگاه تی آر تی مراجعه کنید.

لطفا پیج اینستاگرام و کانال تلگرام تی آر تی را دنبال نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *