آموزشی

باورهای غلط در ارتباط با سوتین

باورهای غلط در ارتباط با سوتین

باورهای غلط در ارتباط با سوتین

همان‌طور که می‌دانید سوتین یک ابزاری است که بعد از اختراع کمک‌های زیادی در فرم‌دهی و زیباتر نشان دادن سینه‌های خانم‌ها داشته است. اما پس از اختراع این وسیله باورها و مسائل زیادی در ارتباط با سوتین و پوشیدن یا نپوشیدن آن شکل گرفت که قصد داریم در ادامه در ارتباط با آن‌ها صحبت کنیم. و باورهای غلط در این باره را به چالش بکشیم. پس سعی کنید تا پایان و در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

پوشیدن‌سوتین الزامی هست

یکی از باورهای غلطی که در ارتباط با پوشین‌سوتین وجود دارد این هست که تمام خانم‌ها در هر سنی و در هر موقعیتی بایستی سوتین به تن داشته باشند. این در حالی است که پوشیدن‌سوتین برای خانم‌هایی که سینه‌های کوچکی دارند و یا در هنگام خواب می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. بهتر است بدانید پوشیدن برخی از انواع سوتین نه‌تنها توصیه نمی‌شود، بلکه برای بدن نیز مضر خواهد بود. به همین دلیل لازم هست بدانید به‌عنوان یک خانم نیازی نیست که شما در تمام ساعات در تمام طول شبانه روز سوتین بر تن داشته باشید.

سوتین به‌هیچ‌عنوان نمی‌تواند باعث سرطان سینه بشود

همان‌طور که می‌دانید، سرطان سینه یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در کل جهان هست که سالیانه تعداد زیادی از خانم‌ها به آن مبتلا می‌شوند و عوامل زیادی در ابتلا افراد به آن نقش دارند که بسیاری باور دارند پوشیدن‌سوتین نمی‌تواند جزء این عوامل باشد. درصورتی‌که باید بگوییم سوتین‌پوشیدن‌ در شرایط خاص می‌تواند باعث ایجاد سرطان سینه شود.

به‌این‌ترتیب که اگر شما یک سوتین را برای مدت‌های بیش از 12 ساعت بپوشید، آزاد نبودن سینه‌هایتان و فشارآوردن سوتین به آن‌ها مخصوصاً زمانی که آن سوتین تنگ هم باشد. سوتین تنگ می‌تواند باعث تنگ شدن عروق لنفاوی شود. با تنگ شدن عروق لنفاوی یک‌سری کیست سر راه لنف قرار خواهد گرفت.

سمومی که بایستی توسط آن‌ها از بدن خارج شوند، خارج نخواهند شد. به‌این‌ترتیب با تجمع سموم در بدن و بخصوص در قسمت سینه ریسک احتمال ابتلا به سرطان سینه بیشتر خواهد شد، پس حواستان به این مسئله نیز باشد و هر 12 ساعت یک‌بار برای مدتی سوتین به تن نداشته باشید و از فشار وارده به پستان‌هایتان کم کنید.

باورهای غلط در ارتباط با سوتین

سوتین‌های میله‌دار سوتین‌های بهتری هستند

باورهای غلط دیگری که وجود دارد این هست که سوتین‌های فنردار سوتین‌های بهتری هستند و وظیفه خود را در قبال نگهداری از سینه‌ها بهتر انجام می‌دهند. این در حالی است که این سوتین می‌تواند به پوست بدن شما آسیب برساند و زخم‌های خارجی و داخلی در آن ایجاد کند. این زخم‌ها در نهایت حتی می‌توانند ریسک ابتلا به سرطان پستان را نیز بالا ببرند.

به‌خاطر مقابله با جاذبه زمین سوتین اختراع شد

در واقع اولین کسی که سوتین را اختراع کرد این کار را به هدف مقابله با جاذبه زمین و جلوگیری از شل‌شدگی و افتادگی پستان خانم‌ها انجام داد. این در حالی است که اختراع سوتین و استفاده از آن برای اولین‌بار به‌هیچ‌عنوان ربطی به این ماجرا ندارد و سوتین تنها به هدف زیباتر جلوه‌کردن بدن خانم‌ها در لباس‌های مختلف اختراع شد و هدف دیگری در پی آن نبود.

بایستی در شب و روز سوتین را به تن داشت

باور غلط دیگری که در ارتباط با سوتین وجود دارد، این هست که بایستی در تمام مدت شبانه‌روز سوتین پوشید. در حالی که پوشیدن‌سوتین در برخی مواقع شبانه‌روز مانند زمان خواب می‌تواند آسیب‌زا باشد. به همین دلیل می‌توان گفت این باور که بایستی در تمام ساعات شبانه‌روز سوتین به تن داشت اشتباه هست.

سینه‌های بزرگ‌تر نیاز به سوتین‌های سفت‌تر دارند

خیلی از مواقع اتفاق می‌افتد که افرادی که سینه‌های بزرگی دارند، سوتین‌هایی را خریداری می‌کنند که سفت‌تر هستند، اما این کار می‌تواندآسیب‌زا باشد. هرچقدر سوتین‌ها بند سفت‌تری داشته باشند و سینه‌ها را سفت‌تر بگیرند؛ آسیب بیشتری به افراد و بافت‌ سینه وارد می‌کنند.

هرچقدر بندهای سوتین شل‌تر باشد، سوتین بهتری است

در قسمت قبلی در ارتباط با بندهای سفت در سوتین با یکدیگر صحبت کردیم و گفتیم بندهای سفت می‌توانند آسیب زیادی به افراد  وارد کنند. برخی افراد براین باورند که هرچقدر یک سوتین بندهای شل‌تری داشته باشد، سوتین راحت‌تری است. متأسفانه یا خوشبختانه باید بگوییم این باور هم یک باور غلط هست و بندهای شل یک سوتین هم باعث می‌شود سینه‌ها آن‌طور که باید زیبا و خوش‌فرم به نظر نرسند و همچنین می‌تواند باعث شل‌شدن و به‌طورکلی دفرمه شدن پستان‌ها شوند.

کاپ‌های سوتین بایستی کوچک باشند

مسئله دیگری که افراد زیادی به آن اعتقاد دارند این هست که احساس می‌کنند، هرچقدر کاپ‌های یک سوتین کوچک‌تر باشد  سوتین بهتری می‌تواند باشد و سینه‌های آن‌ها را قشنگ‌تر جلوه بدهد.

درصورتی‌که این مسئله نیز یک باور غلط محسوب می‌شود و ویژگی یک  سوتین خوب، سوتینی است که کاپ‌هایش نه بزرگ و نه کوچک باشند و دقیقاً هم اندازه پستان‌ها و برآمدگی‌های خود فرد باشند.

باورهای غلط در ارتباط با سوتین

نبستن سوتین باعث افتادگی سینه خواهد شد

باور غلط دیگر در ارتباط با سوتین این هست که برخی از خانم‌ها بر این باورند که نبستن سوتین باعث می‌شود که پستان‌ها حالت شل، آویزان و دفرمه داشته باشند. این در حالی است که اصلاً این‌گونه نیست و افتادگی سینه‌ها عللی مانند بارداری، ژنتیک، هورمون‌ها، بالارفتن سن و موارد متعددی خواهد داشت.

شما می‌توانید برای خرید انواع لباس زیر با بهترین کیفیت، همین حالا به فروشگاه تیریتی مراجعه کنید.

برای دیدن محصولات کانال تلگرام و پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *