آموزشی

چند نکته مهم که در مورد لباس زیر باید بدانید

چند نکته مهم که در مورد لباس زیر باید بدانید

چند نکته مهم که در مورد لباس زیر باید بدانید

هر لباسی که به شکل مستقیم با بدن تماس داشته باشد یعنی با سلامت نیز در ارتباط است. لباس زیر زنانه هم جزو لباس‌های مهمی است که برای خرید، شستشو و نگهداری آن‌ها باید به برخی نکات مهم دقت کنید. ما در این مقاله به شما چند نکته مهم که در مورد لباس زیر باید بدانید را به شما ارائه می‌دهیم. نکات مهم در رابطه با لباس زیر که هم سلامت بدن را حفظ می‌کند و همچنین جنس آن مناسب باشد تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

شستشوی لباس زیر پس از خرید

 همانطور که می‌دانید مهم‌ترین نکته مهم برای استفاده از لباس زیر این است که لباس را پس از خرید حتما بشویید.

در واقع این نکته را باید بدانید که هنگام تولید عمده لباس زیر  این محصولات در معرض آلودگی‌های شیمیایی قرار می‌گیرند که برای پوست و سلامتی مضر هستند. بنابراین شستشوی قبل از استفاده را حتما جدی بگیرید.

شستن لباس زیر با دست

همانطور که می‌دانید شستشوی لباس زیر بعد از استفاده چیزی نیست که نیاز به یادآوری داشته باشد. اما نکته حائز اهمیت این است که  باید لباس زیر را با آب ولرم و شوینده‌های ملایم بشویید.

بطور مثال از صابون‌های آنتیباکتریال استفاده کنید. برای خشک‌شدن لباس زیر بهتر است از نور مستقیم خورشید استفاده کنید و برای خشک‌کردن لباس زیر همچنین می‌توانید از اتو نیز استفاده کنید.

چند نکته مهم که در مورد لباس زیر باید بدانید

عدم استفاده بیش از حد

در واقع نکته ی دیگر که باید به آن دقت کنید این است که عمر مفید یک لباس زیر در حالی که بصورت مکرر و روزانه استفاده می‌شود آنقدر زیاد نیست که مثلا چند سال یک لباس زیر را بپوشید.

 هر چند وقت یکبار کمد لباستان را بررسی کنید. و اگر لباسی از ناحیه کش کارکرد قبلی را ندارد، اگر لباسی بدن شما را خوش فرم جلوه نمی‌دهد، اگر ناحیه زیربغل آن کمی دچار تغییر رنگ شده و… در تمام این شرایط لباس را دور بیندازید.

برای خرید می‌توانید به یک فروشگاه  پخش عمده لباس زیر بروید و محصولات مورد نظر خود را تهیه کنید.به طور طبیعی عمر مفید لباس زیری که روزانه استفاده می‌شود بین 3 تا 6 ماه است.

چند نکته مهم که در مورد لباس زیر باید بدانید

انتخاب سایز مناسب

دقت به سایز مناسب هنگام خرید تمام لباس‌ها مهم است. اما استفاده از لباس زیر با سایز مناسب از اهمیت بیشتریبرخودار است. در واقع ساختار لباس زیر حالت جذب دارد یعنی دقیقا قالب بدن است حالا در نظر بگیرید لباس زیری که کاملا چسبیده است تنگ و چسبان هم باشد قطعا به به بدن آسیب می‌رساند و ایجاد مشکلاتی مانند رد انداختن روی پوست بدن احساس درد در ناحیه کتف و گردن را با خود به همراه می‌آورد وهمچنین لباس زیر در چنین وضعیتی زودتر خراب می‌شود در اثر کشش زیاد پس به این نکته دقت داشته باشید که سایز مناسب خودتان را تهیه کنید.

از خطر عفونت و البته سرطان سینه در اثر پوشیدن لباس زیر نامناسب نیز غافل نشوید و حواستان به معاینه سالانه هم باشد.

در صورت تمایل شما می‌توانید به مقاله‌ی مناسب نبودن سایز سوتین چه عوارضی دارد مراجعه نمایید.

در کنار این مورد، اگر لباس زیر گشاد باشد امکان جمع شدن آن مخصوصا در ناحیه زیر بغل زیاد است و احتمال پوسیدگی در اثر مجاورت بیشتر با رطوبت ناشی از تعریق هم بیشتر می‌شود. برای همین است که پوشیدن سایز درست هم از نکات مهم در آموزش استفاده درست از لباس زیر به شمار می‌رود. اگر سایز شما تغییر کرده، حتما لباس زیر جدید تهیه کنید.

 لباس زیر متفاوت در موقعیت‌های مختلف بپوشید

همانطور که لباس اصلی شما هنگام ورزش با لباس شما در سرکار و همچنین در مراسم‌های گوناگون متفاوت است، لباس زیر شما هم باید در موقعیت‌ها و شرایط مختلف جداگانه و متفاوت باشد. لباس زیر نخی مناسب ورزش و استفاده روزانه است. لباس زیری که در یک جشن قرار است بپوشید باید هماهنگ با لباس اصلی شما باشد و ممکن است سراغ انواع لباس زیر دکلته و جک دار و … بروید.

از ست‌های فانتزی هم که نمی‌شود غافل بود. استفاده درست از لباس زیر شامل استفاده لباس درست در شرایط خاص هم می‌شود. پوشیدن لباس زیر زیبا و خوش فرم با سایز درست، کاملا روی احساس شما نسبت به خودتان و خلق کلی شما تاثیر دارد. داشتن حس زیبایی و اعتماد به نفس در عین راحت بودن چیزی نیست که بتوان از آن چشم‌پوشی کرد.

تعویض به موقع لباس زیر

تعویض شورت به صورت روزانه که جای خود را دارد. در رابطه با سوتین هم می‌توانید همین رویه را پیش بگیرید.

اگر تعریق شما زیاد است، قطعا برای جلوگیری از آسیب‌های پوستی و همچنین عمر بیشتر خود لباس باید روزانه آن را تعویض کنید و بشویید.

اما اگر تعریق بیش از حد ندارید، دست شما بازتر است و متناسب با شرایط خودتان می‌توانید لباس را یک روز در میان هم تعویض کنید. بالاخره تاثیر مواد شمیایی موجود در شوینده‌ها بر کاهش عمر لباس را نمی‌توان نادیده گرفت.

مراقبت درست از لباس زیر

مراقبت درست از لباس زیر شامل درست خریدن، درست پوشیدن، درست شستن و خشک‌کردن و در نهایتا درست جمع کردن می‌شود.

لباس مرغوب تهیه کنید و از آن درست استفاده کنید. بهتر است بعد از شستشوی لباس زیر آن را در مجاورت هوا و نور خورشید خشک کنید. همچنین فضایی جدا از سایر لباس‌هایتان برای لباس‌های زیر در نظر بگیرید.

حتی در صورت محدودیت در فضای کمد و کشوهایتان سراغ کیف‌ها و یا می‌توانید ازتقسیم کننده‌های کشو استفاده کنید تا این فضای جداگانه را فراهم کنید. لباس‌ها را طوری تا کنید که گیره‌هایشان به هم آسیب نرساند و همچنین فرمشان تغییر نکند.

درگیر مد نباشید

اگر به  داشتن کلکسیون لباس زیر علاقه مند هستید که هیچ (خوش به حالتان!) اما اگر داشتن تعداد معقول و کافی از لباس زیر برایتان در اولویت است، سراغ مد نروید.

بسیاری از لباس زیرهای فانتزی کاربرد روزانه ندارند و نهایتا شاید خیلی سراغشان نروید. در عین حال اگر هم خواستید لباس زیر خاص و ست‌های متفاوت داشته باشید، کیفیت و راحتی آن‌ها را هم ملاک انتخاب و استفاده قرار بدهید.

سخن پایانی

استفاده درست از لباس زیر نیاز به آموزش دارد. رعایت بعضی نکات مربوط به بهداشت شخصی و همچنین شست و شوی مناسب لباس زیر از مهم‌ترین موارد استفاده درست به شمار می‌رود. همچنین از تاثیر مدل لباس و کاربرد آن با توجه به موقعیتی که لباس را در آن می‌پوشیم نیز نباید غافل بود.

شما می‌توانید برای خرید انواع لباس زیر با بهترین کیفیت، همین حالا به فروشگاه تیریتی مراجعه کنید.

برای دیدن محصولات کانال تلگرام و پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *