آموزشی

روش های شستشو و نگه داری لباس خواب

روش های شستشو و نگه داری لباس خواب

روش های شستشو و نگه داری لباس خواب

همانطور که می‌دانید؛ لباس خواب‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند و باید در حفظ و نگه داری آن‌ها کوشا باشیم. چراکه بسیار حساس‌اند و اولین لایه‌ای هستند که با پوست شما در تماس هستند. پس باید برخی نکات را رعایت کنیم تا دچار برخی حساسیت‌ها و قارچ‌ها نشویم. علاوه بر این، لباس خواب‌ها دارای الیاف ظریف و حساسی هستند که باید در هنگام شستشو به آن‌ها توجه کنیم تا به‌زودی آسیب نبینند. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا روش های شستشو و نگه داری لباس خواب را در اختیارتان قرار دهیم. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لباس خواب‌ها، مقاله‌ی انواع لباس خواب را مطالعه نمایید.

شستشوی درست با توجه به جنس لباس خواب

  1. یکی از مهم‌ترین نکات برای نگه داری لباس خواب، شستشوی درست و اصولی آن است. خوب است بدانید که هر لباس خواب باید متناسب با حنس و الیاف خود شسته شود. برخی از لباس خوا‌ب‌ها را نباید با لباسشویی شسته شوند و برعکس. در ادامه درباره شستشو، متناسب با جنس لباس خواب صحبت خواهیم کرد.شما همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شستشوی لباس زیر، مقاله‌ی 5 نکته مهم برای شستشوی لباس زیر را مطالعه نمایید.

 

روش های شستشو و نگه داری لباس خواب

ساتن

خبر خوب این است که می‌توانید این جنس را با لباسشویی بشویید؛ اما یادتان باشد که در دور بسیار ظریف و آرام آن. ولی پیشنهاد ما این است که با دست آن را بشوید. توجه داشته باشید که با آب سرد و یک شوینده ملایم مانند woolite آن را بشویید. بهتر است که قبل از شستشو، لباس خوابتان را به مدت 3 الی 5 دقیقه در آب خیس نمایید. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، نپیچاندن لباس خواب است. این کار باعث از بین رفتن شکل لباس می‌شود. لباس خواب‌های ساتن را در خشک کن قرار ندهید.

حریر

جنس حریر یکی از پرظرفدارترین و ظریف‌ترین جنس‌ها است. این جنس بسیار حساس است و بهتر است با دست شسته شود. ابتدا آن را در آب و صابون خیس کنید. سپس لکه‌ها را به آرامی و کم ماساژ دهید و با آب و سرکه ( ۴/۱ فنجان) بشویید. سپس آن را آب بکشید. لباس خواب حریر را در خشک کن قرار ندهید. برای اتو کردن لباس خواب حریر؛ تنظیمات اتو را در دمای پایین یا silk قرار دهید و به سرعت اتو را روی لباس جابجا کنید.

توری

این حنس بسیار سبک و راحت بوده اما بسیار حساس‌ و ظریف‌اند. باید مراقب باشید تا پاره نشوند. پس هرگز آن‌ها را در لباسشویی نیندازید و با دست بشویید. به مدت 30 دقیقه آن را در آب و صابون خیس کنید. سپس آن را آب بگیرید و آب اضافی آن را با فشار دادن آرام از آن خارج کنید.

نخی

جنس نخی به دلیل الیاف طبیعی و راحتی، بسیار پر طرفدار است. این جنس هم با لباسشویی و هم با دست قابل شستشو می‌باشد. اگر قصد دارید آن را با لباسشویی بشویید، آن را روی تنظیمات نخی قرار دهید. اما اگر با دست آن را می‌شویید، بهتر است با نرم کننده مناسب آن را بشویید.

روش های شستشو و نگه داری لباس خواب

2. خشک کردن درست

خشک کردن مهم‌ترین مرحله در شستشوی لباس است. همیشه سعی کنید با لباس خواب‌هایی که از ظرافت بسیار بالایی برخوردارند (مثل حریر و ساتن)، حساس‌تر عمل کنید. نور ملایم آفتاب در خشک کردن لباس خواب بسیار حائز اهمیت است. بهتر است آن‌ها را با نور ملایم خورشید خشک کنید تا باکتری و قارچ‌های آن از بین برود. (منظور از نورخورشید، نور مستقیم نیست؛ چراکه باعث پوسیدگی و رنگ پریدگی لباس حواب می‌شود). برای خشک کردن لباس خواب حریر و ساتن، ابتدا آب اضافی آن‌ها را با کمک حوله بگیرید. سپس آن‌ها را آویزان کنید.

در خصوص بخش لباس زیر عمده یکی از بهترین و قدیمی‌ترین برندهای موجود در بازار برند تیریتی TRT می‌باشد. شما می‌توانید برای خرید انواع لباس زیر و لباس خواب عمده با بهترین کیفیت، همین حالا به فروشگاه تیریتی مراجعه کنید.

برای دیدن محصولات کانال تلگرام و پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *