آموزشی

مناسب نبودن سایز سوتین چه عوارضی دارد

مناسب نبودن سایز سوتین چه عوارضی دارد

مناسب نبودن سایز سوتین چه عوارضی دارد

همانطور که می‌دانید این روزها تنوع سوتین‌ها از خصوصیات ظاهری گرفته تا جنس بسیار متنوع هستند و بسته به نوع سلیقه فرد می‌تواند انتخاب‌های متعددی داشته باشد. بسیاری از خانم‌ها سایز سوتین خود را اشتباه انتخاب می‌کنند. پوشیدن سوتینی که سایز مناسبی ندارد شاید مشکل بزرگی به نظر نرسد، اما استفاده‌ی مداوم از سوتین خیلی تنگ یا خیلی گشاد می‌تواند آثاری جدی بر سلامت خانم‌ها داشته باشد. در ادامه می‌خواهیم ببنیم مناسب نبودن سایز سوتین چه عوارضی دارد.تا پایان این مطالب با همراه باشید.

مناسب نبودن سایز سوتین چه عوارضی دارد

احساس درد در ناحیه پشت گردن و سینه

در واقع طبق تحیقیقات نشان داده‌شده مناسب نبودن سایز سوتین باعث مشکلات جسمی زیادی می‌شود. احساس درد در ناحیه پشت گردن و درد سینه از جمله موارد شایعی است که در صورت استفاده از پوشیدنسوتین سایز نامناسب شما دچار آن می‌شوید. پوشیدن‌سوتینی که سایز مناسبی ندارد ممکن است پوسچر یا همان حالت قرارگیری بدن‌تان را تغییر دهد و در نتیجه‌ی آن گرفتار انواع دردهای بدنی شوید.

مناسب نبودن سایز سوتین چه عوارضی دارد

سردرد

فشار زیادی ناشی از تنگ بودن سوتین می‌تواند منجر به سردرد هم شود. اگر سوتین‌تان سایز مناسب شما نباشد، وزن سینه‌ها باعث کش‌آمدن بندهای سوتین می‌شود و فشار اضافه‌ای به شانه‌ها وارد می‌کند، امری که ممکن است باعث گردن درد و سردرد شود. پوشیدن‌سوتینی که سایز مناسبی داشته باشد، تأثیر به سزایی در رفع سردرد خواهد‌‌داشت. وقتی سوتین نتواند تکیه‌گاه مناسبی برای سینه‌ها ایجاد کند. فشار اضافه‌ی ناشی از آن باعث چسبیدن بندهای سوتین به شانه‌ها می‌شود. تحقیقات نشان‌داده پوشیدن‌طولانی مدت سوتین تنگ باعث می‌شود فشار بسیار زیادی به بافت نرم شانه‌ها وارد شود، امری که ممکن است باعث تغییر حالت شانه‌ها شود.

مشکلات پوستی

سوتین‌های خیلی گشاد هم ممکن است تکیه‌گاه کافی را برای سینه‌ها فراهم نکنند، این موضوع ممکن است باعث آسیب دیدن پوست سینه‌ها شود. طبق تحقیقات افتادگی سینه‌ها بر اثر نیروی جاذبه باعث کش‌آمدن پوست در قسمت فوقانی سینه‌ها می‌شود. اندازه‌ی سینه‌ها نقشی در صدمات پوستی زنان شرکت کننده در پژوهش نداشت و هم زنانی که سینه‌های کوچک‌تری داشتند دچار این صدمات شده‌بودند، هم زنانی که سینه‌های بزرگی داشتند.

سوتین سایز مناسب خود را چگونه پیدا کنیم

در واقع روشی که با آن می‌توانید سینه‌های خود را اندازه بگیرد و به این ترتیب، سوتینی بخرید که سایز آن مناسب شما باشد. برای انتخاب یک سوتین مناسب به دو پارامتر باید توجه داشت: بند سوتین و کاپ‌های آن.

برای پیدا کردن سایز بند مناسب‌تان، باید قفسه سینه‌ی خود، یعنی درست زیر سینه‌هایتان را به اینچ اندازه بگیرید. سپس عدد به دست‌آمده را به نزدیکترین عدد زوج گرد کنید.

برای پیدا کردن سایز کاپ مناسب تان، پُرترین قسمت سینه‌ی خود را هم به صورت آزاد، به اینچ اندازه بگیرید (متر را به بدن فشار ندهید). سپس این اندازه را از اندازه‌ی به دست‌آمده برای بند کم کنید. هر اینچ بیانگر یک سایز کاپ است، مثلاً یک اینچ، کاپ A و ۲ اینچ، کاپ B است.

توجه داشته باشید که این روش‌ها، یک سایز استاندارد به دست می‌آید. اما سایزبندی سوتین‌ها در هر برندی ممکن است متفاوت باشد. فراموش نکنید که احساس راحتی در سوتین بسیار مورد اهمیت است و باید به آن توجه کنید

مناسب نبودن سایز سوتین چه عوارضی دارد

 

شما می‌توانید برای خرید انواع لباس زیر با بهترین کیفیت، همین حالا به فروشگاه تیریتی مراجعه کنید.

برای دیدن محصولات کانال تلگرام و پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید.

دیدگاهی در مورد “مناسب نبودن سایز سوتین چه عوارضی دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *